Palaeolithic Art in Portugal and its zoomorphic figures = El arte paleolítico en Portugal y sus figuras zoomorfas = Arte paleolitikoa Portugalen eta bere irudi zoomorfoak

Portugalek garrantzi handia du berriki eta, modu nabarmen batean, hazi diren aire zabaleko arte paleolitikoa duten lekuen artean, bai Europan eta bai beste leku batzuetan. Hain zuzen ere, bertako arte gehiena aire zabaleko adibideek osatzen duten Europako herrialde bakarra da, arte higigarria dut...

Descripción completa

Número de control: 455080 Artículo de revista
Autor Principal: Reis, Mário
Idioma: Inglés
Español
Euskera
Materia:
Ejemplares relacionadas: Publicado en: ArkeoGazte: Revista de arqueología - Arkelogia aldizkaria N?. 11 (2021)
Resumen: Portugalek garrantzi handia du berriki eta, modu nabarmen batean, hazi diren aire zabaleko arte paleolitikoa duten lekuen artean, bai Europan eta bai beste leku batzuetan. Hain zuzen ere, bertako arte gehiena aire zabaleko adibideek osatzen duten Europako herrialde bakarra da, arte higigarria duten gero eta leku gehiagorekin eta lurralde honetan ezagutzen den apainduriko kobazulo bakarrarekin batera. Gaur egungo leku hauen distribuzioak adierazten du eskualde handi bat dagoela, Duero ibaiaren arroa. Gune sakabanatu ugari eta txikiak ditu, Côaren eremu erraldoian zentratuak, eta baita beste kontzentrazio txiki batzuk edo gune isolatuak ere, gainerako eremu nazionalean sakabanatuak. Gaur egungo distribuzioa dagoeneko zabala izanik eta hazkunderako joera duela antzemanez, motiboen kuantifikazioak, bereziki animalia-irudienak, leku txiki gehienetan jada osatua eta gainerakoetan aurreratua, Côaren nagusitasun nabarmena islatzen du, inbentariatutako 4.000 irudi paleolitiko baino gehiago baititu, horietatik 2.000 baino gehiago mota desberdinetako animalien irudiak izanik. Testu honek, Portugalgo arte paleolitikoa duten guneetako irudi zoomorfoen lehen kuantifikazioa aurkezten du, motaren eta kronologiaren arabera eginikoa.
Portugal assumes a major role in the recent trend, in Europe and elsewhere, of a substantial increase in the number of open-air Palaeolithic art sites, being the only European country in which these are the majority, together with an equally growing number of portable art sites and the only decorated cave known in Portuguese territory. The present distribution reflects the existence of a large region, the Douro basin, marked by multiple small dispersed sites centred on the vast Côa Valley complex, with other smaller concentrations or isolated sites scattered throughout the rest of the country. If the regional distribution is thus already large and with a tendency to grow, the quantification of motifs, namely of animal figures, already complete in most of the small sites and advanced in the others, gives an overwhelming advantage to the Côa complex, surpassing 4000 inventoried Palaeolithic figures, of which more than 2000 are animal representations of different types. This text presents a first quantification, by type and chronology, of the zoomorphic figures recognized in Palaeolithic art sites in Portugal, in their diverse modalities.
Portugal juega un importante papel en la tendencia existente en Europa y más allá, del reciente y sustancial incremento en el número de sitios con arte paleolítico al aire libre, siendo el único país europeo en el que estos constituyen la mayoría, junto con un número igualmente creciente de sitios con arte mueble y la única cueva decorada conocida en este territorio. La actual distribución refleja la existencia de una gran región, la cuenca del Duero, con múltiples y pequeños sitios dispersos, centrados en el enorme complejo del Côa, con otras concentraciones más pequeñas o sitios aislados, dispersos por el resto del área nacional. Si la actual distribución regional ya es amplia y tendente al crecimiento, la cuantificación de los motivos, en particular de las figuras animales, ya completa en la mayoría de los pequeños sitios y avanzada en los demás, refleja el abrumador dominio del Côa, que supera las 4000 figuras paleolíticas inventariadas, de las cuales más de 2000 son representaciones animales de diferentes tipos. Este texto presenta una primera cuantificación, por tipo y cronología, de las figuras zoomorfas reconocidas en los sitios de arte paleolítico en Portugal, en sus diversos soportes.